کد خبر: ۹۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

قیمت شکر در جهرم نجومی شد

قیمت شکر در شهرستان جهرم که پیش از این 2500 تومان بوده این روزها به ازای هر کیلو 3500 تا 5000 تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش شیرازه حتماً این روزها برای خرید اقلام مورد نیازتان به مغازه‌‌های سطح شهر سر زده‌اید و با جویا شدن قیمت شکر که سیر صعودی به خود گرفته کامتان تلخ شده است.

گرچه احتکار اقلام ضروری چیز جدیدی برای مردم نیست و هر سال شاهد نایاب شدن برخی کالاها هستیم اما به نظر می‌رسد متولیان برخورد با عاملان احتکار و فروش کالاها به قیمت نجومی اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده‌اند.

بازار شکر که در هفته‌های گذشته پرنوسان بوده این روزها با افزایش قیمت، سیر صعودی را در پیش گرفته به‌طوری که به یکباره هر کیلو شکر 1000 تا 2000 تومان افزایش پیدا کرده است.

به اذعان مسئولان شرکت بازرگانی دولتی؛ قیمت منطقی این محصول استراتژیک نباید بیشتر از 2700 تومان باشد اما این در حالی است که خبر ها در جهرم حاکی از فروش شکر در این شهرستان به قیمت هر کیلو 3500 تا 5000 تومان است.

این سیر صعودی قیمت شکر در حالی اتفاق افتاده که به اعتقاد کارشناسان، امسال در تولید شکر 10 درصد افزایش داشته‌ایم و واردات این کالا از ابتدای سال تا کنون 460 هزار تن بوده است.

گرچه در این رابطه صحبت‌های دیگری نیز به نقل از مقامات مسئول منتشر شده اما آنچه از نوسانات قیمت شکر در بازار جهانی دیده می‌شود احتمال بالاتر رفتن قیمت این محصول در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

باید منتظر ماند و دید دولت چه تدابیری برای جلوگیری از افزایش قیمت شکر و مقابله با محتکران اتخاذ می‌کند.

منبع: پسین جهرم،

نظرات بینندگان